fredag 8 oktober 2010

Veckans hus - Välkommen in (House of the week - Entrances)

Found another challenge, again.... and this week with a perfect theme for some of my photos from my trip ti Öland for the Harvest Festival lately

Hittade en utmaning till...... och med ett tema som passade perfekt för några av mina bilder från höstresan till skördefesten till Öland i månadsskiftet sep-okt

a nice playhouse with matching small furniture outside, the sign on the door says that you are welcome to use the kids playhouse as long as you leave sand and stones outside :-)

en trevlig lekstuga med omgivning, förstora så ni kan läsa texten på dörren! 
nice entrance to a house in the village Gärdslösa on Öland
entre till vackert hus i Gärdslösa, Öland

entrance to the cemetry and Föra church on Öland
välkommen in till Föra kyrka

for more interesting entrances visit Veckans Hus

6 kommentarer:

Anonym sa...

What a fun challenge, and you definitely got this topic covered! I love how inviting all of these entrances look and the fun colors!

Mona sa...

Vad kul att du är med i Veckans Hus! Söt liten lekstuga. Ingången till huset i Gärdslösa är jättevacker. Har varit på Öland en gång för länge sen. Gärdslösa minns jag inte att jag besökt, men gamla Föra kyrka minns jag.

Hedwig sa...

Vad kul att du hittat min utmaning. Här får man både lätta och svårare utmaningar.
Bilder från Öland glädjer mig extra, jag skulle vilja komma dit igen. Få se när det blir.
Tack för dina fina bilder.

Pysselfarmor sa...

Helt underbara vackra entréer..blir så glad av dem!

M.M sa...

Härligt och somrigt!

Anni sa...

Oj, så sugen jag blev att sätta mig ner på en av stolarna på mittbilden - vilka härliga entréer du funnit!